Alla inlägg under mars 2015

Av malin - 31 mars 2015 18:55

 

Är så nöjd med håret.tack snälla mirja.jag älskar den rosa färgen. Om du bor nära Uppsala boka tid hos Elace Academy frisör mirja hon är underbar och duktig.

Av malin - 30 mars 2015 19:34

Idag så flyttade min gamla avdelning till den nyrenoverade förskolan och jag gick in på små barns avdelningen igen. Kommer att sakna alla barnen men jag kommer att se dom och kunna prata med dom då deras förskola sitter ihop med min och gården sitter ihop så det är bara inne jag inte kommer att kunna se dom och det är en del av mitt yrke man kommer barnen nära och sedan försvinner dom vidare till skolan oftast.


Fick en liten avslutnings present av en familj det kändes så fint i mitt hjärta.Fick en fin höna fylld med godis spå varje påsk kan jag ta fram hönan och tänka på barnet och dens familj.

  Marcus gillade Hönan när man lyfte av locket.


Imorgon får jag jobba på min gamla avdelning men sen onsdag och torsdag så får jag vara på den nya avdelningen och det ser jag fram emot då jag ska få jobba med Anita!!!!


På torsdag em blir det påsk kärrings race i Sigtuna för Marcus sedan blir det lite shopping.

På fredag ska vi till min brors familj och fira påsk med släkten.

Bara längtar till fredag nu.




Av malin - 27 mars 2015 06:19

Äntligen Fredag!!!! Har längtat så mycket efter den här dagen. Idag slutar jag 13:00 då ska jag åka och hämta marcus på förskolan, jag brukar nästan aldrig hinna hämta honom då min man är arbetslös och sigtuna kommun har 30 timmar i veckan på barnen då så hinner inte jag hämta mer än var 5:e vecka då jag har slutat 13:00. Ska bli så skönt att få hämta hem honom. När vi kommer hem blir det lite mellanmål för att sedan åka till uppsala och klippa och färga håret.

Jag älskar att klippa mig i Uppsala för då får jag träffa världens bästa MIRJA. Mirja och tjejerna på Elace Academy i Uppsala är så duktiga.(länkar till deras facebook sida längre ner).


Imorgon lördag är det tidig uppgång då det blir trädgårdsmässan för mig mamma och Charlotta. Det är en underbar mäsa den blir bättre för varje år. Kommer att lägga upp bilder och blogga om den imorgon.


Efter mässan blir det att åka till stan och passa på att träffa gamla vänner det blir toppen.


Söndagen ser ut att bli lugn just nu har vi inga planer.


Länk till Elace:

https://www.facebook.com/pages/Elace-Academy/373768032748271?fref=ts


Ha en toppen fredag

Av malin - 24 mars 2015 19:21

Gick till jobbet imorse med vinter jacka och redan på fm när vi var ute på jobbet så började det att bli varmt och efter lunch och vila så vart det en liten promenad i området vid jobbet och rasten avslutades med att sitta ute på gården i solen.

Vi gick ut och åt mellanmål ute och idag var det våfflor till mellanmål vilket barnen älskade.

Det var en solig och härlig dag på jobbet och på vägen hem var det lite för varmt med vinter jacka.

Nu sitter jag i soffan med min älskade Marcus. Han spelar xbox och jag skriver på datan.


Vi får se vad morgondagen bjuder på.


Ha en trevlig kväll och sov gott

Av malin - 24 mars 2015 06:18

Vi startade veckan med måndag igår och fy vilket väder kallt och blött och mörkt. Jobbade till 17 igår och direkt efter jobbet var det hem äta en banan för att sedan gå på bomöte i området.

Idag tisdag slutar jag 16 det ska bli skönt att komma hem ganska tidigt och ikväll finns det inga möten inplanerade.

Imorgon onsdag så stänger jag på jobbet så det blir att jobba till ca 18:30.Blä

Torsadg morgon ska man vara pigg och glad så att man orkar hela dagen från 06:30-20:30 fy vill inte denna långa dag. Slutar egentligen 14:30 men har bokat in utvecklings samtal direkt efter jobbet då vi ändå har möte frpn 18:00.

Fredag är man uppe före tuppen igen men då slutar jag 13:00!! Och vid 16 tiden kommer jag att få sjunka ner i mirjas frisör stol och få ny färg i håret och klippa av mig håret.


Hur blir helgen då?


Lördag blir det trädgårdsmässan i älvsjö. Älskar den mässan så mycket. Efter mässan blir det nog att träffa en polare när jag ändå är på andra sidan av stan.

Söndag blir det nog en vilodag men man vet aldrig vad som kan hända då.


Ha en toppen vecka

Av malin - 21 mars 2015 19:51

Idag hade jag tänkt mig en lugn dag men vi åkte till svärmor och tog en promenad ner till väsby centrum där vi träffade svägerskan och hennes familj 

Marcus lekte med sin kusin och vi vuxna fikade.sedan blev det lite shopping och sedan en promenad hem till svärmor igen sen hem till oss själva laga mat för att nu lägga mig i soffan med ett glas vin och bara slappa.

Imorgon blir det kalas då svägerskans gubbe fyller år.

Ha en toppen kväll alla 

Av malin - 10 mars 2015 17:49

Tiden går så fort vill bara stoppa tiden ett tag.

Tvillingarna är redan 3 månader och dom växer och växer.

Här är bilder från när vi sist träffade dom ca 1½ vecka sedan.

     

Fasters små sötisar.

Men bäst av allt var Marcus och Tindra som hade fått varsin bebis.

   Kolla in snygga Tindra med sina glasögon, hon är så söt i dom. Fasters stora sötis


Av malin - 10 mars 2015 17:35

Min syster och hennes man var i Liverpool förra veckan och som vanligt shoppade dom en massa kläder och saker till Marcus. Marcus ville prova alla kläder så fort vi kom hem. Han provade allt och poserade framför kameran.   


   

Sen fick han en Olof också självklart! Den är hans bästa vän nu och sover i sängen med Marcus varje natt.


 


Han fick även 

* Turtles tandkräm

*2 tröjor med Tomas tåget på

* Monster tröja

*Spiderman stövlar

*Godis

 en har jag säkert glömt något som vanligt


Tack snälla Charlotta och John.  

Ovido - Quiz & Flashcards