Alla inlägg under april 2015

Av malin - 26 april 2015 19:40

Vilken härlig dag. Vi började dagen med att åka in till stan med Buzz Lighter(marcus) väl framme vid bion så var det fina ballonger och röd matta. Vi fick gå in och där inne blev det först lite fotografering och sedan när vi kom vidare fick man en massa goda saker som Ramlösa bjöd på bubbel vatten smakis bjöd på festis till alla barn goody good stuff bjöd på sina godis påsar och bonjour bjöd på kanelbullar och choklad muffins.

Man kunde få ansikts målning men det ville inte Marcus. Inne i salongen stod det en goodibag på Marcus stol med en massa fina saker i och självklart mera godis.

Strax innan filmen började drog dom vinnaren i en instagram tävling där man skulle fota sina barn både inför och under dagen på bion och hastagga med #milesbioevent och självklart vann Marcus tävlingen så det blev att gå fram och hämta en underbar och stor Goodiebag från Disney Store. Sen började äntligen filmen och marcus älskade den och på lördag den 2 maj börjar serien att gå på Disney Junior och vi bara väntar här hemma på den.

Marcus har lekt med sina fina vinster hela dagen och kvällen och nu har han själv lekt Max en av karaktärerna och sprungit med 2 pet flaskor som turbo raketer.

Tack snälla alla som gjorde denna dagen så underbart rolig för oss.

         

Av malin - 25 april 2015 07:38

Äntligen helg och vilken helg det blir.

Vi drar igång helgen med namncermoni för Tindra Rasmus och Evelina och Evelina är ju min guddotter och Charlotta är ju gudmor till Tindra.

Det blir säkert en helt underbar dag hos min brors familj.



Av malin - 23 april 2015 20:37

Den här helgen blir en lång och rolig helg.

Vi börjar lördagen med namn cermoni för min brors barn alla 3 ska få en liten fest självklart komemr det bilder på det sen på söndag ska jag marcus och min syster charlotta på en exklusiv förhandsvisning av en ny serie som har premiär den 2 maj på disney junior och den handlar om rymden. Ska bli spännande och självklart komemr det bilder därifrån också

Av malin - 23 april 2015 20:25

Jag har precis bytt avdelning på jobbet och jobbar nu med småbarn igen och jag bara älskar allt gos och mys man får med dom små barnen. Sen att jag har en toppen kollega gör ju bara saken ännu bättre. Vi har så roligt skrattar hela dagarna och barnen ja dom är ju så underbara så snälla lyssnar på oss och skrattar och leker med oss. Att jobba på förskola måste vara det bästa jobbet man kan ha. Man får alltid en kram elelr ett smile av barnen.

Mina stora barn på jobbet(avdelningen jag jobbade på fram till den 7 april) dom ropar på mig på gården när vi är ute på småbarns gården. Saknar dom en massa men skönt att jag kan se dom varje dag.

Av malin - 19 april 2015 07:41

Igår var vi på väg till täby kommer ut till bilen och ser att det är dåligt med luft i ena framdäcket så åker ner till macken i sigtuna och fyller på men då upptäcker vi att det är ett trasigt däck som läcker luft så det blir att köra hem igen och byta till sommar däcken så nu är det gjort.

Efter 30 minuter kan vi åka till täby. Det blev 3 timmar i täby innan vi börjar att röra oss hemåt igen. Stannar i väsby centrum på vägen hem en kort stund. Väl hemma är vi helt sluta alla 3.

Jag skulle natta Marcus vid 21 tiden men det slutade med att Marcus gick ut till Marko i vardagsrummet och säger: Pappa mamma sover nu. Jag somnade istället för Marcus men marcus somnade 5 minuter senare i soffan.


Hoppas på en härlig söndag nu.

Av malin - 12 april 2015 19:26

I torsdags gick jag och öppnade på jobbet men gick hem fort igen och la mig i soffan med världens smärtor under högra bröstet.vid 13  tiden hade jag så ont att min underbara syster körde in mig till akuten på danderyd där jag fick hjälp fort och 3 timmar senare fick jag reda på att jag har gallsten och hade fått mitt första anfall.jag fick åka hem och vila fick hämta ut tabletter mot värken som jag nu alltid kommer att bära med mig.kommer aldrig att glömma smärtan.

Av malin - 8 april 2015 20:17

På lördag är det dags igen ljusparty hemma hos mig längtar så efter att se allt nytt som finns i sommar katalogen 

Av malin - 4 april 2015 11:41

Vilken underbar långfredag fick mysa med min brors barn.

           

Tack för en super fredag.

Marcus fick ett påskägg med kalsonger strumpor godis och pengar av min mamma och pappa syster och john.

Av min brors familj fick han cars pasta och frost såpbubblor 

När vi kom hem hade vår kära granne lotta lagt ett ägg med godis i trapphuset till Marcus 

   

Skapa flashcards