Alla inlägg under september 2015

Av malin - 30 september 2015 08:11

Av malin - 30 september 2015 08:04

     vaknade tidigt som vanligt av bebisen i magen när Marcus kröp ner i sängen sa han grattis mamma. Min lille plutt sjöng för mig när vi åt frukost kan inte få en bättre start på dagen.

han sa att han och Marko ska göra en Spiderman tårta idag till mig.


nu har jag lämnat Marcus på förskolan och är på väg till jobbet.


ha en toppen dag

Av malin - 25 september 2015 07:10

Nu är det inte lång tid kvar till årets höjdpunkt den 9-11 oktober är det äntligen dags för underbara barnmässan i Älvsjö. Det blir 6:e året i rad för oss. Första gången jag gick var när jag var gravid med Marcus och i år är jag gravid igen.

Av malin - 25 september 2015 07:06

Nu sitter jag på bussen på väg till mvc. Idag gick vi in i vecka 25.

Får se hur bebisen mår men den var vaken och sparkade i magen från 3:30 i natt så nu är man lagom trött.

Av malin - 20 september 2015 17:19

Igår var vi hos min bror och hans familj och hälsade på.

Rasmus och Evelina växer så att det knakar dom känns så stora nu när dom är så rörliga och både går längs möbler och kryper fram fort. 


 

Alla kusiner på samma bild det är inte vanligt att vi lyckas med det.

 

Marcus och Evelina innan Evelina brottade ner Marcus i soffan.

      Fasters stora bebisar.

    Rasmus busade med återvinngen som var fint packad i en kasse han slet upp allt och rev sönder det. Fasters busis.

Tack alla för en super mysig lördag

Av malin - 20 september 2015 17:02

Nu har vi kommit hem från en underbar dag inne i stan på Rigoletto och den exklusiva förhandsvisningen av Disney channels nya serie Descendants.


Klockan 10:15 slog dom upp portarna och vi fick gå in på lite mingel som var super bra mingel gott och det fanns så mycket att välja på både för oss vuxna och för barn i alla åldrar.

   

Vilka toaletter det var superfin toa var det.

 

Marcus älskade den nya Risifruttin som vi fick provsmaka.

 

Sen var det dags för filmen att börja och den var super bra tyckte Marcus han ger den tummen upp här hemma.

 

Vill tacka Wonderlandevent för en toppen dag på Rigoletto tack snälla för allt vi fick idag. Alla barn fick en goodiebag med saker från filmen.


Tack snälla Charlotta för att du följde med mig och Marcus.

Nu ligger både jag och Marcus i soffan helt slut nu blir det myskväll framför tv:n.

Av malin - 17 september 2015 06:48

Snart har vecka 23 passerat också det går fort nu tycker jag. Marcus är så stolt över bebisen i magen han bara väntar på att den ska komma ut till oss.

På lördag går vi in i vecka 24.

Magen börjar att bli stor nu och det börjar att kännas i både ben och rygg på jobbet, men om några veckor byter jag avdelning och får jobba med äldre barn så det blir bättre då.

Tog lite bilder nu på morgonen.

     

Självklart var Marcus tvungen att spexa lite och vara sig själv.

 


Av malin - 14 september 2015 06:50

Vi började helgen i lördags med att åka till Kaknäs i stockholm för att gå på Djurgårds dagen. Där fick Marcus prova på lite fotboll, tävlingar och fick en ny tjocktröja.

   

På Djurgårdsdagen träffade vi Rasmus Evelina Tindra och min bror och hans fru.

   

På vägen hem gick vi förbi Kungsträdgården och där var det halvmarathon och Det fanns en spring tävling för barn som Marcus ville vara med och springa i så självklart fick han göra det. Han tyckte att det var jätte roligt.

   


På kvällen var Marcus ensam hemma med sin pappa och jag var på 25 årsfest/hejdå fest. 

Har 2 super roliga kollegor som ska åka till Australien och vara borta ca 6 månader så då hade dom ordnat en liten fest innan dom åker.

Hoppas att ni får en toppen resa och kommer hem glada och pigga till oss.

Tack för en super rolig fest!

 

Vi på jobbet hade samlat till 2 presenter var åt dom. Dels en varsin bok där vi skrivit små hälsningar till dom och sedan varsin snygg Sverige tröja med allas namn på.


Igår söndag var det vilodag vi var i väsby en kort sväng sen var det soffläge hela dagen.

Ha en toppen dag!

Ovido - Quiz & Flashcards