Alla inlägg under december 2015

Av malin - 31 december 2015 21:15

Igår så hann jag inte skriva något då vi hamnade på Danderyds special mödra vård efter att jag hade haft minskade rörelser i magen och MVC här i märsta ville att jag skulle kolla upp det. Super avdelning hamnade vi på super gullig personal. Fick vara försöks kanin på en ny ultraljuds maskin så fick äntligen veta könet på min bebis och fick lite 3D bilder med hem också.

Det var ingen fara med bebisen och allt såg bara bra ut det blir en liten bebis den vägde runt 2900 nu bara.  

Min lilla bebis.


Min pappa hade gissat på en pojke och den 30/12 men ingen bebis kom ut igår så pappa hade fel.

Rebecka hade gissat på en liten flicka idag den 31/12 och det ser inte heller ut att bli rätt.

Min syster har gissat på en flicka och imorgon(1/1) så bara vänta och se vad som händer.


Idag så är det 9 dagar kvar till BF.


Gott nytt år!


Av malin - 29 december 2015 16:00

Idag så är det bara 11 dagar kvar till beräknad födsel. Och alla som har gissat kön och datum snart så vet vi om någon har rätt. Marko min kära man trodde den 28/12 så datumet vart inte rätt.

Nästa gissning är min pappa som tror imorgon 30/12(bara för att han fyller år själv då) och han tror på en liten kille.


Bara att vänta och se då.

Av malin - 29 december 2015 15:54

Idag fick Marcus prova på skridskor för första gången och det gick som en dans han var super duktig. Tack snälla Charlotta för att du åkte med honom.

   


Marcus ville inte sluta att åka men hans ben orkade inte mer. Han vill åka mera och mera nu så nu blir det för hans far att köpa skridskor så att dom kan åka tillsammans sen.


Av malin - 11 december 2015 07:00

Nu är jag på väg till mvc för ett besök igen. Imorgon är det vecka 36. Tiden har gått så fort men nu är det mesta klart hemma för bebisen.

Jag har bara 9 arbetsdagar kvar om jag orkar till den 23/12. Just nu börjar det att bli tungt på jobbet men jag har toppen kollegor som hjälper mig med det tyngre. Jobbar just nu med en grupp 3 åringar på förskola.


Imorgon ska Marcus åka och sova hos mormor och morfar vilket han och morfar har bestämt. Blir tomt hemma men ska passa på att vila och sova nu i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards