Alla inlägg under mars 2016

Av malin - 27 mars 2016 08:16

Hade en super mysig och trevlig påskafton. Mamma, pappa, Charlotta och John kom över vid 11 tiden, då började vi med att äta lunch och det blev goda våfflor till lunch.

   


Efter lunchen tog vi en promenad i vårsolen.

   


När vi kom hem från promenaden hade påskharen(kära grannen Lotta) varit och lämnat påskägg till Marcus.

 


Vi hade ingen påskkyckling igår men vi hade en liten Kalle Anka hemma hos oss igår.

   

Vi ville inte ha påskmat så vi gjorde god Lasange istället och det var super gott.

 


Både Maximiliam och John var trötta och sov gott.

 


Gud så gott det var med lite rose vin och Amarula som jag har längtat efter det. För er som inte vet så ammar jag inte Maximiliam han har ersättning då ammningen inte funkade och flaskmatningen går super bra nu när han har mjölkfri och laktosfri ersättning.

 


Tack mamma, pappa, Charlotta och John för en super dag igår.


Ha en toppen dag.




Av malin - 26 mars 2016 09:26

Vi började påsken med att på skärtorsdagen vid 11:30 var jag hos läkaren och gjorde ultraljud av buken och jag har inga gallstenar eller njurstenar så mitt magonda är ett ? för läkarna, men allt såg bra ut i magen vad läkaren kunde se han kollade magsäck lever ja allt som finns.


Efter det var det dags för påsk kärrings race nere på stan i Sigtuna. Kolla mina påskkärringar.                            


Långfredagen firade vi påsk med min brors familj ute på resarö.

     


Marcus fick två ägg med godis i snacks tröja och en choklad kanin.

   

Maximiliam fick en vår mössa från polarn och pyret, bodysar Sophie la giraffe bitring, pip leksak och snuttefilt.

         



Tack snälla kära familj för allt fint barnen fick. Och tack Sussy och Johan för allt gott vi fick att äta.


Idag påskafton kommer min mamma, pappa syster och hennes man John hem till oss på lunch och middag.




Av malin - 21 mars 2016 07:18

Vi började fredagen med Underbara Babymässan, jag Charlotta(min syster) Marcus och Maximiliam åkte in till Frihamnen. Wow vilka bra priser en del hade på sina saker. Rätt start hade väldigt billiga saker vart 2 nappflaskor med paddington på en pingu leksak till vagnen och en tallrik med sked med laban på. Lipfish hade också super priser blev en haklapp och byxor från dom.

Fick en goodiebag från Geggamoja med ett par tuffa solglasögon till Marcus 2 par strumpor dregglis napphållare super bra saker. Tidningen vi föräldrar sålde en massa saker där köpte jag solkräm till barnen billigt och solskydd till vagnen.

Skötbords hörnan var så fin gjord och även delen där man kunde amma/mata sina små.

         

Efter mässan åkte vi in till stan och gick runt men fy vad kallt det blåste.


Lördagen började vi med innebandy träning för Marcus, efter det åkte vi direkt till mamma och pappa där jag och Maximiliam tog en dag med min mamma. Fick god pastasallad till lunch sedan blev det en promenad till kista centrum. Marcus och Marko tog med min pappa på fiskemässan. Tack mamma för en rolig och mysig dag.


Söndagen bestod av lite sovmorgon men sen var det full fart på kalas på Leos lekland för Marcus. Jag och Maximiliam stannade kvar hela tiden och Maximiliam sov sig igenom gapet på leklandet.


Den här veckan blir inte lugnare idag blir det BVC och se hur mycket Maximiliam har växt sen har vi inga planer tisdag och onsdag men torsdag har jag ultraljud på buken för att kolla gallstenen och efter det är det påskkärrings race nere på stan för Marcus.

På fredag blir det äntligen dags att träffa min brors familj med alla barnen och fira lite påsk.


Ha en toppen dag!



Av malin - 17 mars 2016 07:05

Imorgon är det äntligen dags för underbara barns baby mässa.

Hade tur att vinna biljetter av baby of sweden. Alla ni som är gravida kolla in deras sida på fb super bra information inför förlossningen.


Det blir jag Maximiliam Marcus och Charlotta som åker hoppas på en super rolig dag.

Av malin - 17 mars 2016 06:10

Vi började dagen med en mysig lekstund hemma. Både jag och Marcus satt på Maximiliams lekfilt när han låg på den. Marcus visade sin lillebror alla bebis leksaker som vi har här uppe.

Efter lunch tog vi en promenad i vår solen. Vi gick ner ner till Sigtuna stad och köpte glass på Pressbyrån. Vi gick in på biblioteket på vägen ner. Det var så varmt och skönt och Marcus fick äntligen ha sin nya jacka som han älskar.

     

Av malin - 9 mars 2016 07:21

Idag blir Maximiliam hela 2 månader. Tiden har gått så fort och det händer så mycket med honom nu.

Han ler en massa mot oss och pratar(formar munnen och får fram små läten) med oss men bäst av allt är att magen har blivit bra och han har inte ont längre tänk att vi(jag och Marko) hade rätt angående ersättningen.


Marcus är så stolt över att vara storebror så fort Maximiliam blir det minsta ledsen så kommer storebror och klappar och säger: "Så ja storebror är här". Är så stolt över Marcus han är så fin mot lillebror.


 

 

Av malin - 1 mars 2016 09:14

Äntligen på väg till Uppsala för att klippa mig. Ska bli så skönt att få ordning på håret.

Blir kul att se hur det går att åka SJ tåg med barnvagn hoppas att man får hjälp upp och ner.

Skapa flashcards