Direktlänk till inlägg 30 december 2016

Fy vilken vecka

Av malin - 30 december 2016 17:55

Fy vilken hemsk jul vi fick. Allt började för en vecka sedan Marcus klagade på magont och vid 22 på kvällen kräktes han välkommen magsjukan. Han kräktes flera gånger på natten sedan var det bättre några timmar sen kräktes han 1 gång till. Sen kom diarren någon dag men nu är han frisk och pigg igen.

Natten mellan tisdag onsdag vaknade jag av att Maximiliam hulkade och ja nu var det hans tur. Han höll på i några timmar sedan uppehåll 6 timmar kräktes en gång sen uppehåll i 12 timmar och sen igen så igår morse(torsdag) var han riktigt slö och hängig så vi ringde vårdeguiden som sa åk in. Åkte till Danderyd där läkaren kollade på honom och han fick sin första isglass. Efter ett tag fick vi åka hem och efter några timmar blev han piggare. Idag är det Diarre blöjor en massa.


Marko och Marcus skulle åka till uppsala men fick åka hem igen Marko började att känna sig lite illamående och ja nu är det hans tur.


Så ingen jul och nyår på riktigt hos oss i år och min sista vecka som mamma ledig.


Så snälla håll era barn och er själva hemma minst 48 timmar för det här är inte roligt och skicka inte syskon till förskolan eller förskoleklass om någon ligger magsjuk hemma tänk för en gångs skull på andra människor som får saker förstörda.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 13 december 2017 08:36


Tiden går fort redan Lucia. Idag har vi Lucia firande på jobbet jag älskar Lucia det blir en mysig sång stund med barnen och deras föräldrar.  Vi har samma tid som Maximiliams förskola har så dit hinner jag inte.   Ha en trevlig Lucia.   ...

Av malin - 28 november 2017 17:20


Vi har fått prova lite godsaker från Castello, deras nya Popped chees Havarti. Jag tyckte att dom var goda speciellt med lite bubbel till. Min syster fick en påse och både hon och hennes man gillade dom. God ost smak och gott att byta ut dom gamla tr...

Av malin - 28 november 2017 17:14

Hösten gick fort men mycket vab denna höst. Idag blev Maximiliam hemringd från förskolan med sin hosta trots all astma spray han får så det blir ett besök hos doktorn och kolla upp hostan som inte blir bättre, dom vill lyssna på andningen och lungorn...

Av malin - 13 september 2017 07:14


  min lilla buse älskar just nu att prova skor.  

Av malin - 13 september 2017 07:07

Att ha 2 astma barn är inte roligt. Båda mina killar har astma. Och så fort kylan kommer så börjar hostan så nu tar dom sin medicin ihop både morgon och kväll. Har precis lämnat dom på förskolan och skolan så nu hoppas man på att dagen går bra för ...

Skapa flashcards