Alla inlägg under maj 2014

Av malin - 30 maj 2014 12:13

Sitter i bilen och väntar på gubben min som handlar bildelar Marcus sover gott och regnet öser ner utanför. Var är solen?snälla kom tillbaka.

Jobbade idag men det blev en kort dag då det blev färre barn på förskolan än vi visste. 

En vädjan till alla föräldrar som har barn på förskola snälla meddela pedagogerna någon dag innan om ledighet ring inte samma dag och säg vi blir lediga för vi är redan där då och kan inte bara ta ledigt tänk på att vi också har familjer och vi rättar våran ledighet efter era barn. Självklart jobbar vi dessa dagar om era barn behöver tillsyn men är många lediga så tar vi också semester och myser med vår familj 

Av malin - 25 maj 2014 17:46

Denna vecka har varit så toppen bra och i torsdags kväll så blev den ännu bättre då jag vann en Blöjtårta via en tävling på facebook! Den är super fin och jag bara längtar efter att få den hemskickad.


  Titta så fin den är!!!


Tack snälla Blöjtårtan.se för den fina vinsten.

Av malin - 25 maj 2014 17:28

Åh en sådan härlig helg! Vi hann med en massa roliga saker men vi hann också med att städa lite hemma.


Vi började lördagen med att åka till märsta industriområde där dom hade öppet hus på ett företag som har lastbilar och traktorer i olika former. Man kunde få åka hjullastare och lastbil men marcus tyckte att dom var för stora. Alla barn fick festis och glass på löpande band. Dom äldre barnen kunde prova på att gräva med dom lite mindre grävmaskinerna och för dom yngre barnen fick köra en liten el driven bärgningsbil. Det fanns hoppborg och självklart var Batman där med sin Batmobil. Det var en toppen förmiddag.

Efter lunch åkte vi förbi min syster och badade i hennes pool och bara solade hela eftermiddagen.

På lördags kvällen gick vi ner till sigtuna stad och åt på våran favorit restaurang Kopparkitteln. Marcus vart bjuden på efterrätt där en stor glass med strössel.


Söndagen morsdag började med att Marcus väckte mig klockan 06:20 och ville se på tv så vi gick ut i vardagrummet. Strax efter 7 kom gubben min upp. Klockan 9:00 var jag utanför mitt jobb för att möta min älskade mamma för att hjälpa henne med lite jobb.

Efter 1 timmes jobb gick vi till min syster där vi hade ordnat en överrasknings lunch med fika till mamma då det var morsdag. Det vart några dopp i poolen också. Sen åkte vi hem och glömsk som jag är så glömde jag mina jobb nycklar hos min syrra så det var bara att hoppa på bussen fram och tillbaka för att hämta dom.

Men när jag kom hem möttes jag av att min man hade delat vatten melon och jordgubbar och vispat grädde med vaniljsocker i mmmmm gott, men det bästa var att min 3 åriga son hade gjort ett helt halsband åt mig och kom springandes med det och sa: "mamma jag älskar dig". Kunde inte ha fått ett bättre slut på min helg.


Hoppas ni har haft en lika spännande och rolig helg som min har varit.  


       

Av malin - 21 maj 2014 17:11

Äntligen sommar, sol och värme!!


I söndags var min kära mor och far på besök hemma hos oss vi tog en promenad ner till sigtuna där vi köpte glass på våfflan. Det var så gott.   Vi var ute från 10 på morgonen och kom hem vid 17 tiden på eftermiddagen.


Idag onsdag var det vår konsert med venissage på sonens förskola. Det var helt underbart barngruppen har jobbat med ett projekt om drakar under läsåret dom hade byggt upp ett helt rum med masker, byggen och teckningar av drakar. När man gick in så gick man in som i en borg för i sigtuna har vi gamla ruiner därav kommer projektet. Det var glitter på hela golvet och barnen sjöng sånger om drakar och alla hade fått måla en egen t-shirt.


     



Av malin - 15 maj 2014 18:39

 

 

Nu är förskolans dag över för i år och den var toppen.

På förskolan där jag jobbar hade vi tilskampen,en hinderbana runt gården.

På sonens förskola hade dom femkamps bana,grenarna var: kasta bollar i hink,yatzy,kasta ringar,balans gång och kasta ner burkar med liten boll.

 Efter att kampen var slut åt vi korv med bröd och drack saft. Vi kollade lite på loppisen och inne hade dom en utställning om barnens syn på sigtuna och dom barnen jobbade med arlanda. 

Nu ligger vi helt utslagna i soffan och bara njuter av kvälls solen.

Hur firade era förskolor förskolans dag?



Av malin - 14 maj 2014 19:57

Nu ska jag snart lägga mig ner och vila och ladda om för imorgon är det förskolans dag.

På min förskola där jag jobbar ska vi ha en liten spring tävling med alla barn. Självklart får alla en medlaj när dom går i mål. Till lunch äter vi korv med bröd ute på gården.

På sonens förskola kommer dom att ha gårdsfest på em med korv och fika stånd, loppis och tivoli. Det ska bli super roligt att gå på det och självklart kommer jag att blogga om det imorgon kväll.


Sov så gott!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards