Alla inlägg under september 2014

Av malin - 18 september 2014 20:44

Nu har jag lyckats hämta lite ork efter denna roliga men tuffa vecka, vi har skogs vecka på jobbet.

Vi har gått till skogen alla dagar hela veckan med ca 37 stycken 3 och 4 åringar.

I måndags var vi bara ute på fm i skogen tisdag,onsdag och torsdag var vi ute i skogen från 9-14ca då åt vi både lunch och vilade i skogen. Idag grillade vi hamburgare tack snälla Annica för dom goda hamburgarna. Man känner sig lite trött efter så många dagar i skogen och att gå på teckan kurs mellan 16-17:30 idag var ingen höjdare är helt slu nu.


Nu ska jag bära in Marcus i sängen sen hänga tvätt för att sen slappa i soffan en stund.


Av malin - 13 september 2014 18:59

Åkte till Solna tidigt imorse kom hem igen vid 16:30 tiden.

Vi var först i Solna centrum sedan åkte vi över till min mamma och pappa en sväng där min bror med familj var sedan tog vi mat affären på vägen hem och sist så åkte vi förbi en thai butik helt sjukt underbar affär. Alla som har vägarna förbi Thai Fong i arlanda stad industriområde på adressen Generatorgatan 19 det är värt att åka dit om man gillar thai mat. Finns sjukt mycket soya sorter och nudlar ja allt.

Sök på Thai Fong på facebbok så får ni mer info.




Av malin - 13 september 2014 07:18

Idag är det bara 20 dagar kvar till den bästa mässan på hela året öppnar upp sina dörrar.

Ni alla vet nog att jag pratar om underbara barn mässan!! Det finns ingen bättre mässa för oss med barn. Det finns saker för oss vuxna att handla för bra priser och det finns en massa skoj för barnen att göra precis så vill man ha det. Är så väntansfull på årets mässa då jag ska bli faster i December till tvillingar och det blir en pojke och en flicka!!



Om ni har missat vad underbara barn mässan är så kan ni alltid gå in på deras sida http://underbarabarn.se/

Av malin - 13 september 2014 07:16

Då var det lördag igen och jag tycker att veckorna går fort. Det är redan den 13 september idag.

Idag ska jag och min syster till Solna Centrum. Vet inte när jag var där sist det är evigheter sedan.

Av malin - 7 september 2014 09:23

                   

Igår åkte vi till bekanta som bor på landet och har grisar katter och hästar. Marcus fick hjälpa till att mata grisarna först var han lite rädd men sen vart han modig och gick ända fram till dom.

Marcus tittade bara på hästarna och sa den är ISO vilket betyder stor på finska.han vågade inte klappa dom.

Han hittade en stor grushög att leka i och ett fotbolls spel.

Vi hade en toppen dag tack snälla för att vi fick komma ut under dagen Magnus och Sofie 



Av malin - 6 september 2014 06:32

Idag så blir det en liten bil tur till kompisar på landet, där ska Marcus få se hästar och grisar ska bli så skönt med lite lugn och ro.


Får se när det kommer upp lite bilder från dagen sen.



Av malin - 6 september 2014 06:29

Idag så flyr vi ut till några kompisar som bor på landet. Marcus ska få se deras hästar och grisar ska bli så skönt med en lugn helg.


Kommer att blogga om dagen antingen ikväll elelr imorgon får se vad som hinns med idag.

Av malin - 4 september 2014 21:04

Hur många av er skulle låta era/erat barn äta Halal slaktat kött på förskola?


I Sigtuna kommun serveras Halal slaktad kyckling till alla barn och all personal. Jag har sagt tvär nej till mig själv och även min son.

Skulle ni säga ja eller nej till detta?


Jag har sagt nej då jag anser att djuren lider så mycket vid slakten av dom. För er som inte vet hur det går till så kolla youtube och sök på halal slakt så finns filmer.



Ovido - Quiz & Flashcards