Alla inlägg under februari 2016

Av malin - 29 februari 2016 12:04

Idag har jag återbesök på MVC, på väg dit nu

Imorgon ska jag till Uppsala och klippa och färga håret hos underbara Mirja. Maximiliam och jag tar tåget dit det tar ca 20 minuter.



På onsdag fyller min underbara man Marko 40 år.


Torsdag och fredag inga planer ännu.



Lördag vet ej vad som händer.


Söndag blir det Skansen om vädret är bra hoppas på samma väder som idag.


Har lite att göra i veckan.

Av malin - 29 februari 2016 09:21

Hoppas att vi tror fel men det verkar som att lilla Maximiliam har tänder på gång i underkäken framtill. Marcus fick ju tänder väldigt tidigt.


Är på väg till apoteket nu för att köpa salva till lilleman. Härligt med sol ute nu.

Av malin - 23 februari 2016 09:23

Missförstå mig inte nu jag älskar att vara med Marcus men när han börjar 6 års i augusti får han inte gå på fritids medans vi är föräldralediga. Han går 6 års 5 timmar per dag vilket är 8-13 sen får han hänga med lillebror hela eftermiddagen medans kompisarna är på fritids. Men nu under våren har han 30 timmar på förskolan så mindre kompis tid i.skolan än på fritids kan jag känna är fel tycker att politikerna borde tänka om då man i skolan inte har lika mycket fri lek som är viktig för barnen. Det skulle räcka med fritids mellan 13-15 och ledig alla skollov men nej tycker politikerna. Marcus pratar om fritids och är besviken över att inte få gå där med sina kompisar. Men finns inget att göra men vet att dom som jobbar i kommun huset tycker som mig och det känns ändå bra att dom håller med.

Av malin - 18 februari 2016 09:33

Äntligen verkar det som att vi har hittat rätt ersättning till Maximiliam och det är den sorten vi ville ha från början men som vi inte fick.

3 veckor med magont och en ledsen bebis hoppas vi är över nu.


Nu sitter jag på bussen på väg till Märsta där vi ska byta buss och åka vidare till euro stop för att hämta ut ny ersättning.

Det snöar en massa ute och Marcus var så glad över att få gå till förskolan idag och träffa sina kompisar. Marcus har varit hemma 2 dagar på grund av sin astma, han fick ett astma anfall natten mellan måndag och tisdag men nu är han bra igen. Nu ska jag ut i snön och byta buss


 

ha en toppen dag

Av malin - 16 februari 2016 14:20

Det började bra med att hela familjen la sig klockan 21:00 vi var helt slut. Klockan 1 vaknade Maximiliam för att leka lite sen vägrade han att somna om, jag höll på till klockan 3 ca då vaknar Marko och tar Maximiliam en stund (Max fick lite mat självklart runt 02:30). Efter ett tag så hör vi hur Marcus hostar och chippar efter luft, astma anfall på honom så fram med hans astma medicin och försöka att få i honom lite vilket vi lyckas med till slut och efter en stund så blir andningen lite bättre men inte helt nöjda är vi. Vid 4 går jag och Maximiliam in i sovrummet och ska försöka att sova men nej då det vill inte mammas bebis för han vill sova på mamma och det vill inte mamma. Marko och Marcus sover gott på soffan.

Klockan 6 går jag upp gör i ordning lite mat till Max och Marko kommer upp och matar honom innan han ska till jobbet.

Max somnar äntligen vid 7 tiden och sover till 9:30 så skönt! Mamma sover självklart också.

Min Marcus är uppe och leker på sitt rum snällt medans mamma och lillebror sover. Mammas stora kille är så duktig! Han låg och kolla på tv bredvid mig någon timme efter att lillebror hade somnat.(Jag hade självklart vaknat om han hade börjat att hosta vi bor i en liten 3:a). Skönt att Marcus ännu inte kan öppna ytterdörren när den är låst.


Nu har Maximiliam varit vaken nästan hela dagen han sov 30 minuter vid lunch tid sen har han legat i sitt babygym och suttit i baby sittern mest. En nöjd och glad liten bebis just nu som gymmar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards