Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Vilken fredag

Av malin - 11 april 2016 12:04

I fredags var Marcus ledig från förskolan och följde med mig och Maximiliam till öppna förskolan. Marcus sitter och åker kanan inne där hur fint som helst och helt plötsligt skriker han bara hysteriskt rakt ut och tårarna bara sprutar. Han kryper snabbt upp i mitt knä och säger att han har ont i lilltån. När han lugnar sig är tån svullen och röd men han vill inte hem utan kryper och leker. På vägen hem haltar han men klagar inte 1 enda gång på att det gör ont. På bussen kollar jag tån och den börjar att bli lite lätt blå. Hemma äter vi lunch och efter det så klagar Marcus på att det gör mer ont, kollar då tån igen och den är mer svullen och mer blå.

Ringer Marko som är på jobbet och vi bestämmer att han kommer hem och vi åker till akuten och röntgar tån och ja en liten fraktur på lilltån så stöd bandage och vila några dagar så blir den bra.

Det är ca 6 månader sen han ramlade ner från våran säng och fick en spricka i lilltån på andra foten.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av malin - 13 december 2017 08:36


Tiden går fort redan Lucia. Idag har vi Lucia firande på jobbet jag älskar Lucia det blir en mysig sång stund med barnen och deras föräldrar.  Vi har samma tid som Maximiliams förskola har så dit hinner jag inte.   Ha en trevlig Lucia.   ...

Av malin - 28 november 2017 17:20


Vi har fått prova lite godsaker från Castello, deras nya Popped chees Havarti. Jag tyckte att dom var goda speciellt med lite bubbel till. Min syster fick en påse och både hon och hennes man gillade dom. God ost smak och gott att byta ut dom gamla tr...

Av malin - 28 november 2017 17:14

Hösten gick fort men mycket vab denna höst. Idag blev Maximiliam hemringd från förskolan med sin hosta trots all astma spray han får så det blir ett besök hos doktorn och kolla upp hostan som inte blir bättre, dom vill lyssna på andningen och lungorn...

Av malin - 13 september 2017 07:14


  min lilla buse älskar just nu att prova skor.  

Av malin - 13 september 2017 07:07

Att ha 2 astma barn är inte roligt. Båda mina killar har astma. Och så fort kylan kommer så börjar hostan så nu tar dom sin medicin ihop både morgon och kväll. Har precis lämnat dom på förskolan och skolan så nu hoppas man på att dagen går bra för ...

Ovido - Quiz & Flashcards